Xente con vida

Aprende a sentirte ben 09/08/2018

Recomendacións sobre vagas de calor

Vota:
Resultado:
(1 votos)
Compartir:

Como afecta a calor á nosa saúde? 

Os días de calor intensa obrigan ao corpo humano a un esforzo de adaptación para manter a temperatura corporal normal: súase máis, as nosas veas dilátanse... 

Este esforzo é maior: 

  • Durante unha primeira vaga de calor: o corpo aínda non está afeito ás altas temperaturas.
  • Cando a calor continúa durante varios días ou se os días e as noites son quentes. 
  • Cando hai moita humidade e non hai vento. 
 

Que podemos facer para protexer a nosa saúde?

Os problemas de saúde asociados ás altas temperaturas poden evitarse con medidas moi sinxelas:

  • Beba moita auga ou líquidos sen esperar a ter sede, salvo se hai contraindicación médica. Evite as bebidas alcohólicas, café, té ou cola e as moi azucradas. 
  • Nos días de intensa calor permaneza en lugares frescos , á sombra e, se é posible, pase polo menos dúas horas nalgún lugar climatizado. Tome unha ducha ou un baño fresco. 
  • Baixe as persianas evitando que o sol entre directamente. Non abra as fiestras cando a temperatura exterior é máis alta. Evite usar máquinas e aparellos que poidan producir calor nas horas máis calorosas. A partir dos 35º C no interior da vivenda, un ventilador só move o aire, non o arrefría. Utilice todas as medidas tradicionais ao seu alcance.
  • Faga comidas lixeiras que lle axuden a repoñer os sales perdidos pola suor (ensaladas, froitas, verduras, gazpachos ou zumes, preferentemente naturais). 
  • Evite as actividades no exterior nas horas máis calorosas, sobre todo se as actividades son intensas. 
  • Se ten que permanecer no exterior procure estar á sombra, use roupa lixeira e de cor clara, protéxase do sol, use sombreiro. Utilice un calzado fresco, cómodo e que transpire. 

As persoas maiores, os enfermos e os nenos teñen máis problemas durante as vagas de calor 

A calor non afecta a todas as persoas por igual, algunhas teñen máis risco: 
  • As persoas maiores, sobre todo as que viven soas ou son dependentes. 
  • Persoas que están enfermas (enfermidade cardiovascular, cerebrovascular, respiratoria, renal, neurolóxica, diabetes...) ou medicadas (anticolinérgicos, antihistamínicos, fenotiazinas, anfetaminas, psicofármacos, diuréticos, betabloqueadores...). ​
  • Persoas con facultades mentais diminuídas. 
  • Nenos menores de 4 anos. 
  • Persoas con moito peso. 
Se é moi maior, toma medicación ou padece unha enfermidade crónica
Consulte co seu médico acerca das medidas suplementarias que debe adoptar. Siga tomando os seus medicamentos. Non se automedique. 

Axude ás persoas máis fráxiles da súa contorna 
  • As persoas maiores que viven soas, as persoas con facultades mentais diminuídas ou incapaces de adoptar medidas protectoras sen axuda: Deben ser visitados ou controlados polo menos unha vez ao día (mellor dous) por un membro da familia, amigo, veciño ou polos servizos sanitarios ou de coidados a domicilio.
  • Nenos de 0 a 4 anos. Asegúrese de que beben moito líquido, vístaos con roupa clara e lixeira e non os deixe nunca sós en automóbiles ao sol ou coas xanelas pechadas. 
  • As persoas que realizan traballos intensos, no exterior ou actividades deportivas intensas deben reducir a súa actividade nas horas de máxima calor, protexerse do sol e beber abundantemente bebidas que repoñan os líquidos e os sales perdidos pola suor (auga, zumes, froitas, gazpacho, bebidas deportivas ou rehidratantes...). 
Que problemas pode producir a calor e como debemos actuar? 
A calor pode producir desde irritacións na pel e cambras ata un aumento de temperatura tal, que pode levarnos mesmo á morte se non recibimos atención médica urxente. 

O noso organismo está composto dun 60% de auga. A perda de auga e sales minerais pola suor, se non se repón, produce síntomas como dor de cabeza, mareos, debilidade muscular ou cambras, náuseas e vómitos e mesmo pequenas elevacións da temperatura corporal. 

RECOÑECER OS PROBLEMAS DE SAÚDE QUE PRODUCE A CALOR É IMPORTANTE PARA TOMAR MEDIDAS

Cambras 
Cambras musculares (en pernas, abdome ou brazos), sobre todo se se súa moito durante unha actividade física intensa. 

Que se debe facer? 
  • Parar toda actividade e descansar nun sitio fresco. 
  • Evitar a actividade física intensa durante varias horas. 
  • Beber zumes lixeiros e bebidas deportivas diluídas en auga. 
  • Consultar ao seu médico se as cambras duran máis dunha hora

Esgotamento por calor 
Ocorre despois de varios días de calor: a sudoración excesiva reduce os fluídos corporais e a restauración dos sales. 
Principais síntomas: debilidade, fatiga, mareos, náuseas, desmaio... 

Que se debe facer? 
  • Descansar nun lugar fresco. 
  • Beber zumes ou bebidas deportivas diluídas en auga. 
  • Consultar ao seu médico se os síntomas empeoran ou duran máis dunha hora. 

Golpe de calor 
Problema grave: o corpo é incapaz de controlar a temperatura, que se vai incrementando rapidamente e pode alcanzar os 40,6º C. 
Os síntomas principais: calor, sequedade e pel vermella, pulso rápido, dor intensa de cabeza, confusión e perda de conciencia. 

Que se debe facer? 
  • Chamar a urxencias. 
  • Mentres se espera, arrefriar o corpo, estar nunha habitación escura, poñer panos de auga fría sobre o corpo ou darse un baño ou ducha fría. Sen axuda médica urxente, un golpe de calor pode ser fatal. 
  • As queimaduras solares prodúcense polo sol directo sobre a pel aínda que o día non sexa moi caloroso. Deben evitarse, estando menos tempo ao sol e usando cremas de protección.

FONTES
Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar social
http://www.msssi.gob.es/profesionales/saludPublica/prevPromocion/calor.htm


Deixa un comentario



 

¿Coñeces o teu índice de masa corporal (IMC)?​​

Os comités internacionais de expertos, recomendan o emprego do Índice de Masa Corporal (IMC) como un indicador orientativo do estado nutricional. Introducindo o teu peso e talla poderás coñecer o teu, e descubrir o nosos consellos saudables individualizados para ti.​​

Introduce os teus datos e calcula o teu IMC:

Kg.

m.


< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
BAIXO PESO​
​​
Sería convinte subir de peso cara ó rango de normopeso, xa que, contrariamente ó que moita xente pensa, o baixo peso pode ter consecuencias graves para a saúde.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
NORMOPESO​​
Tenta manter o teu peso actual, xa que te atopas nun peso adecuado para a túa estatura e, sobre todo, procura que os teus hábitos de dieta e exercicio físico sexan saudables.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO I
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidade e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Podes manterte neste peso ou baixar cara un normopeso (IMC = 8,5 – 24,9), sempre e cando manteñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, pola túa saúde aconsellámoste que perdas uns kilos ata situarte dentro do rango de normopeso.​
​​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO II​
​​
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidad e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Poder manterte neste peso ou baixar cara normopeso, sempre e cando teñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, aconsellámoste baixar entre un 5 e un 10% o teu peso, para poder mellorar o teu estado de saúde.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE I​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal e un incremento no risco de padecer certas enfermidades e trastornos fisiolóxicos, como a hipertensión arterial, diabetes e dislipemias, entre outras. Se xa padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade, ou se che acumula graxa no abdome, aconsellámoste que baixes de peso, alomenos un 10%. Así, poderás incluir novos hábitos saudables que axudarán a mellorar as patoloxías asociadas á obesidade. Se aínda non padeces estes síntomas, para previr posibles problemas de saúde, recomendámosche baixar de peso entre un 5 e un 10%, e coidar os teus hábitos alimentarios e de práctica regular de exercicio físico.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE II​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Se é así, por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30%, tendo en conta as patoloxías que poidan relacionarse coa obesidade. Así mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida. Se, por sorte aínda non padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade e non se che acumula graxa no abdome, comeza baixando un 10% de peso, sen esquecerte da importancia duns bos hábitos.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE III​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de graxa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30% do teu peso actual, tendo en conta as patoloxías que poden relacionarse coa obesidade. Asi mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida.