Xente con vida

Aprende a sentirte ben 19/03/2012

O exceso de peso e a obesidade

Vota:
Resultado:
(5 votos)
Compartir:
A obesidade é unha enfermidade crónica que acontece cando a inxestión (achega de alimento) excede ao gasto (actividade física) e a enerxía almacénase en forma de graxa. Como medimos a obesidade e a importancia da distribución da graxa acumulada, son algúns dos puntos importantes que trataremos a continuación.
Sal
O exceso de peso e a obesidade
  • A obesidade é unha enfermidade crónica.
  • É un exceso de graxa corporal que afecta negativamente á saúde.
  • A obesidade acontece cando a inxestión (achega de alimento) excede ao gasto (actividade física) e a enerxía almacénase en forma de graxa.
Graxas malas?
cinta

Os lípidos da dieta están constituídos maioritariamente por triglicéridos (graxas) e pequenas cantidades doutros máis complexos como os fosfolípidos e o colesterol. As súas funcións son moi importantes para a saúde. Por exemplo, son os encargados de proporcionar enerxía, axudar a formar as membranas celulares e as hormonas, transportar algunhas vitaminas ou de servir como fonte de axentes emulsionantes. É o seu exceso e a súa calidade o que pode orixinar algúns problemas de saúde.

As graxas supoñen unha forma moi eficaz de almacén de enerxía no noso organismo. Ademais, cando o alimento é abundante, e excede ás necesidades actuais, outros nutrientes como os hidratos de carbono e en menor medida os aminoácidos, poden ser transformados e almacenados como graxa para cando o organismo a necesite.

Movémonos menos, pero consumimos máis

O crecente aumento da prevalencia mundial de obesidade está en relación co cambio nos nosos estilos de vida nas últimas décadas. Pasamos de dispoñer de cantidades limitadas de comida a ter ao noso alcance todo tipo de alimentos. E pasamos dun estilo de vida activo a actividades sedentarias tanto laborais como de ocio. Movémonos menos e consumimos máis: demasiada graxa, demasiados azucres e demasiado sal. Estes cambios obsérvanse particularmente na idade infantil e xuvenil, onde a prevalencia de obesidade é tan elevada.

A obesidade non só é un problema estético
A obesidade constitúe por si mesma unha enfermidade

Constitúe por si mesma unha enfermidade e constitúe ademais un factor de risco para o desenvolvemento doutras enfermidades como as cardiovasculares e a hipertensión, a diabetes tipo 2, as dislipemias ou algúns tipos de cancro.

A obesidade aumenta a resposta inflamatoria do organismo, interfire co sistema inmunitario e cambia os niveis hormonais, en particular os estróxenos circulantes e esta é a razón pola que algúns tipos de cancro como o de endometrio ou mama vense favorecidos pola obesidade.

A lactación materna, os hábitos alimentarios saudables e a práctica de actividade física regular son factores principais para a prevención.

Como medimos a obesidade?

A Organización Mundial da Saúde (OMS) e a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO) conclúen que o índice de Masa Corporal (IMC) ofrece unha medida razoable de estimación da obesidade. Calcúlase como o peso do individuo expresado en quilogramos, dividido polo seu talle ao cadrado, expresada en metros. En adultos, o diagnóstico de sobrepeso se establece cando o IMC é de 25-29,9 kg/m2, e o de obesidade é >30kg/ m2.

O termo "peso ideal" non é apropiado. É moi difícil calculalo para un individuo xa que se obtería nunhas determinadas condicións e nun momento concreto o que o fai un criterio irreal e bastante "estrito". Por iso prefírese falar de "peso saudable" que sería aquel asociado a menos risco de enfermidade.

A distribución da graxa é importante
cinta

Segundo a distribuciún da graxa acumulada falamos de obesidade "androide", na que a graxa se deposita en abdome e madeiro (cintura e cadeira), con máis incidencia en varóns e asociada a máis risco cardiovascular; e obesidade "ginoide", na que a graxa deposítase na parte inferior do corpo (cadeiras, glúteos e coxas), con máis incidencia en mulleres e asociada a trastornos venosos periféricos.

A Fundación Española do Corazón (FEC) advirte que a zona do corpo na que se encontra acumulada a graxa é un factor de risco cardiovascular máis importante que o exceso de peso (obesidade ou sobrepeso) e por iso recomenda medir o perímetro abdominal en lugar de calcular unicamente o índice de masa corporal (IMC).

Sabías que?
  1. Ao igual que noutros países desenvolvidos, en Galicia a prevalencia de sobrepeso na poboación adulta alcanza o 41,9% é máis prevalente no varón e aumenta a medida que avanza a idade para ambos os dous sexos. A prevalencia de obesidade estímase arredor de un 23,3%, sendo máis prevalente na muller e aumenta a medida que avanza a idade para ambos os dous sexos.
Fontes
Documentación de Consenso da SEEDO

 

​​​
​​
Comentarios (4 respostas)
  • Xente con Vida o 15/11/2012 ás 17:09

    Raquel, gracias por tu propuesta. El equipo de Xente con Vida estamos muy sensibilizados con la diabetes y recomendamos una alimentación saludable, combinada con actividad física. 

    Teresa Lord, presidenta de la Asociación Compostelana de Diabéticos, ha publicado un libro con menús especialmente diseñados para vosotros. En él encontrarás platos con sus recetas y propiedades nutricionales que seguro que serán de tu agrado. Puedes conseguirlo en librerías, pero también es de consulta gratuíta en la web: Cociña tradicional galega para diabéticos.

  • RAQUEL SANCHEZ o 15/11/2012 ás 14:55

    Hola, soy una mujer de 35 y soy diabetica, con medicación oral 1 por la mañana y otra noche. Me gustaria que esta pagina se hablase de la diabetes y que dieseis una dieta a seguir. llevo 8 años y la dieta que sigo te acaba aburriendo y picando de lo que no debes. la diabetes la tengo controlada pero creo que hay poca informacion sobre el caso. MUCHAS GRACIAS.

  • Xente con Vida o 30/05/2012 ás 19:01

    Ruth, muchas gracias por tu comentario. Lo primero que te recomendamos es que consultes a tu pediatra para que valore el caso de tu hijo y decida si es conveniente derivarlo a una unidad especial para el tratamiento de la obesidad, en cuyo caso es muy importante que participéis todos los miembros de la familia para conseguir un estilo de vida saludable. Por otra parte, la actividad física es imprescindible a cualquier edad.
     
    En nuestra web XenteconVida.es encontrarás varios artículos sobre la alimentación de los niños, además de guías para desayunos y meriendas saludables y con un aporte calórico adecuado.

Deixa un comentario



 

¿Coñeces o teu índice de masa corporal (IMC)?​​

Os comités internacionais de expertos, recomendan o emprego do Índice de Masa Corporal (IMC) como un indicador orientativo do estado nutricional. Introducindo o teu peso e talla poderás coñecer o teu, e descubrir o nosos consellos saudables individualizados para ti.​​

Introduce os teus datos e calcula o teu IMC:

Kg.

m.


< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
BAIXO PESO​
​​
Sería convinte subir de peso cara ó rango de normopeso, xa que, contrariamente ó que moita xente pensa, o baixo peso pode ter consecuencias graves para a saúde.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
NORMOPESO​​
Tenta manter o teu peso actual, xa que te atopas nun peso adecuado para a túa estatura e, sobre todo, procura que os teus hábitos de dieta e exercicio físico sexan saudables.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO I
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidade e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Podes manterte neste peso ou baixar cara un normopeso (IMC = 8,5 – 24,9), sempre e cando manteñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, pola túa saúde aconsellámoste que perdas uns kilos ata situarte dentro do rango de normopeso.​
​​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO II​
​​
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidad e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Poder manterte neste peso ou baixar cara normopeso, sempre e cando teñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, aconsellámoste baixar entre un 5 e un 10% o teu peso, para poder mellorar o teu estado de saúde.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE I​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal e un incremento no risco de padecer certas enfermidades e trastornos fisiolóxicos, como a hipertensión arterial, diabetes e dislipemias, entre outras. Se xa padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade, ou se che acumula graxa no abdome, aconsellámoste que baixes de peso, alomenos un 10%. Así, poderás incluir novos hábitos saudables que axudarán a mellorar as patoloxías asociadas á obesidade. Se aínda non padeces estes síntomas, para previr posibles problemas de saúde, recomendámosche baixar de peso entre un 5 e un 10%, e coidar os teus hábitos alimentarios e de práctica regular de exercicio físico.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE II​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Se é así, por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30%, tendo en conta as patoloxías que poidan relacionarse coa obesidade. Así mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida. Se, por sorte aínda non padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade e non se che acumula graxa no abdome, comeza baixando un 10% de peso, sen esquecerte da importancia duns bos hábitos.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE III​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de graxa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30% do teu peso actual, tendo en conta as patoloxías que poden relacionarse coa obesidade. Asi mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida.