Xente con vida

Aprende a sentirte ben 19/03/2012

A compra de alimentos

Vota:
Resultado:
(16 votos)
Compartir:
A compra de alimentos é o primeiro paso para unha correcta nutrición. Non obstante ás veces é difícil facer eleccións axeitadas. A continuación, ofrecémosche algúns consellos para facer a túa compra máis saudable.
Sal
A compra de alimentos
  • Sempre que poidas, elixe alimentos frescos e de tempada.
  • Se podes, compra despois de comer e sen fame. As túas eleccións desprazaranse a froitas e verduras frescas e a alimentos pouco caloríficos. Pola contra, se o fas con apetito, seleccionarás máis friames, embutidos ou doce.

Consellos para facer a túa compra máis saudable:

  1. Planifica a compra. Anticipa o menú diario e semanal para que os alimentos que elixas cubran as túas recomendacións nutricionais.
  2. Elixe para a túa despensa os alimentos en función da pirámide ou das guías alimentarias.
  3. Recorda que o prezo non sempre está en relación coa calidade nutricional dos produtos.
  4. Compra con tempo abondo.
  5. Sempre que poidas, elixe alimentos frescos e de tempada. Non acumules innecesariamente alimentos na casa. Para almacenar alimentos segue as normas básicas de hixiene e conservación.
  6. compra Comeza polos produtos non perecedoiros (conservas), continúa polos frescos (carne) e remata polos refrixerados (iogur) e conxelados. Recorda que é importante manter a cadea de frío.
  7. No establecemento de compra, separa o peixe, o polo e a carne doutros alimentos como as froitas e verduras, polo perigo de contaminación e a posibilidade de consumirse crus.
  8. Se podes, compra despois de comer e sen fame. As túas eleccións desprazaranse a froitas e verduras frescas e a alimentos pouco caloríficos. Pola contra, se o fas con apetito, seleccionarás máis friames, embutidos ou doce.
  9. Le a etiqueta dos envases. Revisa a data de caducidade. En moitas ocasións as ofertas están en relación co perecedoiro do produto. Fíxate na información nutricional, compara e elixe as opcións máis saudables.
  10. Desbota latas aboladas ou que perdan líquido; conxelados con moita xeada. Elixe sempre que poidas ovos con data de consumo o máis lonxe posible da actual (non son de consumo diario).
Consellos para facer a compra semanal

A Pirámide axúdache a facer a compra en función da cantidade e a frecuencia de alimentos que debes consumir para cubrir as túas recomendacións nutricionais.

Na base aparecen os alimentos que debes comprar en máis cantidade. No cumio, os que debes comprar en cantidades mínimas.

A franxa azul-verde indícache os alimentos que debes consumir todos os días e a cor ámbar os que intercambias ao longo dunha semana. Na fracción rosada aparecen os alimentos a limitar e de consumo ocasional.

Pirámide de los alimentos

Se lle dás a volta á pirámide, verás que ten forma de carriño da compra!

Recórdao para seguir os consellos da imaxe seguinte:

Pirámide de los alimentos
Carnes

Compra cortes de carne firme e con pouca graxa. Observa as recomendacións da pirámide alimentaria con respecto ao consumo de carnes vermellas. Compra máis cantidade de polo, pavo e coello.

Sabías que?

  • A brandura dunha carne depende da idade do animal, o tipo de crianza, a peza muscular e a herdanza, entre outros.
  • Segundo a normativa, a denominación dos animais que debe figurar na etiquetaxe baséase na idade e o sexo. O máis consumido en Galicia é a"Tenreira branca": de 0 a 8 meses; a "Tenreira": macho ou femia de 8 a 12 meses e o "Añojo": macho ou femia entre 12 y 24 meses.
  • O vacún maior adóitase vender procesado para derivados cárnicos. Ás veces véndense como "boi" as femias de leite que se ceban para acumular graxa antes do sacrificio. Se queres comprar cortes de carne de tenreira axeitados a cada uso culinario preme aquí.
  • Ao comprar cordeiro, unha vez na casa consúmeo canto antes e se non é así, gárdao na parte máis fría da neveira. Tómao con moderación, contén máis graxas (na táboa: están incluídas en lípidos) que a tenreira e o porco.
  • O cordeiro leital ten ao redor dun mes de vida, pesa uns 5 ou 6 kg e só se alimentou de leite materno. O cordeiro recental ten aproximadamente 3 meses, pesa entre 10 e 12 kg e ademais do leite tomou penso ou herba. O máis consumido é o cordeiro pascual, que ten máis de 3 meses, e alimentouse con penso ou herba. Se queres saber máis sobre a calidade das carnes visita a páxina da OCU.
Pirámide de los alimentos
Peixes
Pescado
  • Compra peixe de todas as variedades, pero recorda consumir peixe azul con regularidade.
  • Cando compres peixe fíxate nos ollos, as branquias, a pel e a rixidez do seu corpo.
    • O peixe está fresco se ten os ollos transparentes e o iris non debe estar manchado de vermello.
    • As branquias son vermellas e brillantes.
    • A pel húmida, coas súas cores características e as escamas brillantes.
    • O corpo debe estar arqueado e ríxido.
  • As especies pequenas habituais dos nosos mercados, como o xurelo, a xouba ou a xarda adoitan ter bo prezo e son fonte natural de omega-3 e vitamina D con propiedades moi beneficiosas para a saúde.
  • Recorda que o peixe conxelado é tamén unha boa opción dende o punto de vista nutricional.
  • Compra con máis frecuencia peixes pequenos e variados e con menos frecuencia outras especies como o peixe espada, os filetes de panga e de perca.
  • Solicita información nos puntos de venda sobre as preparacións máis axeitadas para cada variedade.
  • A anguía, arenque, congro, salmón, xurelo, palometa e atún ou sardinillas en aceite son os peixes máis ricos en vitamina D.
Verduras
Verduras
  • Selecciona alimentos vexetais en función da súa frescura, prezo, apetencias familiares e adecuación ao menú e ao tempo de cociñado.
  • Compra verduras e froitas de tempada e só as que poidas conservar. Recorda que a calidade nutricional nestes alimentos vai descendendo a medida que aumentamos o tempo de conservación. Desbota as follas máis externas das verduras se están secas ou amarelentas.
  • Se non podemos comprar diariamente verduras e hortalizas de todas as cores, polo menos debemos intentar variar de cores ao longo da semana.
  • Compra hortalizas abondo para cumprir coas recomendacións actuais de toda a familia. Recorda que só cunha ensalada como gornición non se alcanzan estes valores.
  • Acostúmate a incluír hortalizas tamén no almorzo e a merenda (Pan con tomate e queixo, torrada de aguacate con aceite...).
  • Non deixes de consumir alimentos vexetais porque non dispós de tempo abondo para compralos. Sempre que poidas, elixe os frescos e de tempada, pero ten no conxelador verduras ultraconxeladas ou envasadas para "botar man" sempre que as necesites.
  • Os tratamentos culinarios a miúdo provocan perda de nutrientes. Unha parte das vitaminas hidrosolubles poden quedar na auga de cocción e outras destrúense directamente por acción da calor.

Sabías que?

  • O consumo de alimentos vexetais é unha das pautas máis recomendadas polos seus beneficios para a saúde.
  • Dentro do concepto de "gama", incluímos distintos tipos de procesos tecnolóxicos aos que sometemos algúns produtos hortícolas.
    1. "Primeira gama" refírese ao produto fresco e outros conservados mediante métodos tradicionais como a deshidratación, a salgadura, a fermentación...
    2. "Segunda gama" fai referencia ás conservas de hortalizas. Neste caso, os nutrientes que sofren máis os cambios son as vitaminas (as do grupo B e C podes sufrir perdas de ata o 50%, ao igual que os carotenoides). O sal utilízase como aditivo conservante, polo que se non se desperdicia o xugo no que veñen envasadas temos que contar con ese "extra de sal".
    3. "Terceira gama" fai referencia ás hortalizas conxeladas e ultraconxeladas. Neste caso, mantense en boa medida o valor nutritivo das hortalizas.
    4. Por "Cuarta gama" entendemos o procesado de hortalizas frescas limpas, lavadas, toradas e envasadas para facilitar o seu consumo en bolsas ou bandexas con atmosfera protectora. Dende o punto de vista nutricional, este produto é equivalente ao produto fresco, aínda que é moi importante non romper a cadea do frío e consumilos o máis lonxe posible da data de caducidade (aprox. 7-10 días que non deben superarse se o envase está pechado). Unha vez que este produto se abre, os vexetais perden a protección da atmosfera modificada, polo que é posible a proliferación de mofos por iso ha de terse coidado cos restos non consumidos.
    5. Os produtos de "Quinta gama" son hortalizas e verduras cociñadas, de caducidade curta, listas para consumir e que se comercializan refrixeradas. Estes produtos poden estar constituídos só por hortalizas cociñadas ou por unha mestura de cociñadas e crúas.
      Están contidos en envases hermeticamente pechados e opacos. Están preparados para consumir directamente e adoitan ter boas calidades organolépticas.
      Para o seu consumo requírese un quentamento previo, en forno normal ou en microondas, sen necesidade de grandes manipulacións.
      Teñen caducidade curta xa que non son estériles. Aínda que están xa cociñados, son alimentos mantidos en condicións de refrixeración e sen osíxeno, polo que para evitar o crecemento bacteriano é moi importante o mantemento da cadea do frío.
Deixa un comentario



 

¿Coñeces o teu índice de masa corporal (IMC)?​​

Os comités internacionais de expertos, recomendan o emprego do Índice de Masa Corporal (IMC) como un indicador orientativo do estado nutricional. Introducindo o teu peso e talla poderás coñecer o teu, e descubrir o nosos consellos saudables individualizados para ti.​​

Introduce os teus datos e calcula o teu IMC:

Kg.

m.


< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
BAIXO PESO​
​​
Sería convinte subir de peso cara ó rango de normopeso, xa que, contrariamente ó que moita xente pensa, o baixo peso pode ter consecuencias graves para a saúde.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
NORMOPESO​​
Tenta manter o teu peso actual, xa que te atopas nun peso adecuado para a túa estatura e, sobre todo, procura que os teus hábitos de dieta e exercicio físico sexan saudables.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO I
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidade e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Podes manterte neste peso ou baixar cara un normopeso (IMC = 8,5 – 24,9), sempre e cando manteñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, pola túa saúde aconsellámoste que perdas uns kilos ata situarte dentro do rango de normopeso.​
​​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
SOBREPESO II​
​​
Se o teu peso é estable, non padeces ningunha enfermidade asociada á obesidad e non se te acumula graxa no abdome, non é un sobrepeso preocupante. Poder manterte neste peso ou baixar cara normopeso, sempre e cando teñas uns hábitos saudables de dieta e exercicio físico. Se algún dos anteriores puntos está presente, aconsellámoste baixar entre un 5 e un 10% o teu peso, para poder mellorar o teu estado de saúde.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE I​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal e un incremento no risco de padecer certas enfermidades e trastornos fisiolóxicos, como a hipertensión arterial, diabetes e dislipemias, entre outras. Se xa padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade, ou se che acumula graxa no abdome, aconsellámoste que baixes de peso, alomenos un 10%. Así, poderás incluir novos hábitos saudables que axudarán a mellorar as patoloxías asociadas á obesidade. Se aínda non padeces estes síntomas, para previr posibles problemas de saúde, recomendámosche baixar de peso entre un 5 e un 10%, e coidar os teus hábitos alimentarios e de práctica regular de exercicio físico.

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE II​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de grasa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Se é así, por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30%, tendo en conta as patoloxías que poidan relacionarse coa obesidade. Así mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida. Se, por sorte aínda non padeces algunha enfermidade relacionada coa obesidade e non se che acumula graxa no abdome, comeza baixando un 10% de peso, sen esquecerte da importancia duns bos hábitos.​

< voltar
O teu IMC é:
A OMS (Organización Mundial da Saúde)
establece como categoría do teu IMC:
OBESIDADE III​
​​
A obesidade é unha enfermidade crónica que implica un exceso de graxa corporal. E, neste caso, habitualmente vai acompañada dalgunha enfermidade asociada. Por razons de saúde, é necesario baixar de peso entre un 20 e un 30% do teu peso actual, tendo en conta as patoloxías que poden relacionarse coa obesidade. Asi mesmo, é imprescindible establecer uns hábitos saudables alimentarios e de exercicio físico, que se vaian instaurando de xeito progresivo e de por vida.